Duizenden vrouwen hebben menstruatieklachten na vaccin: ‘Stoornissen komen altijd voor’


Lareb, het bureau dat bijwerkingen en klachten bijhoudt voor het vaccin heeft meer dan tienduizend klachten binnengekregen van vrouwen die problemen kregen met hun menstruatie na het nemen van het coronavaccin. De ongesteldheid komt niet, veel pijn en veel bloed; dit zijn meldingen die dagelijks binnenkomen. Lareb zelf zegt dat ze nog niet kunnen zeggen of dit daadwerkelijk door het vaccin komt.

Niet uitgesloten

Veel vrouwen zeggen last te hebben van pijn en onregelmatige menstruaties nadat ze het vaccin hebben genomen en ook Lareb zegt wel dat het niet uitgesloten is dat dit door het vaccin kan komen.

Je immuunsysteem en ook je hormonen kunnen namelijk reageren op de prik: “Maar alles wat er in je lichaam gebeurt kan invloed hebben op je menstruatie. Stress, een infectie, en als je goed griep hebt kan dat ook invloed hebben.”

“Ik wil nadrukkelijk zeggen dat dit niets te maken heeft met onvruchtbaarheid. Dit is vaak van tijdelijke aard”, zegt de directeur.

Het Europees Medicijnagentschap EMA is op dit moment aan het kijken of er een verband is tussen de prik en menstruatieklachten.

Heb jij ook last van deze klachten nadat je het vaccin had genomen? Laat het weten in de reacties op Facebook.


Like it? Share with your friends!

Deel dit met een vriend