Ernstige gevolgen in de VS na vaccin Pfizer

In Amerika, in de staat Alaska, heeft iemand een ernstige allergische reactie gekregen nadat hij coronavaccin van Pfizer had gekregen.

De New York Times heeft van verschillende bronnen gehoord dat deze persoon geen last heeft van allergische reacties op geneesmiddelen. Wat we op dit moment niet weten is of deze persoon andere allergieën heeft.

De zorgmedewerker waarbij het vaccin was toegediend ligt op het moment nog steeds in het ziekenhuis. De New York Times liet ook weten dat het lijkt op de symptomen die twee Britse mensen hadden toen zij vorig week het vaccin kregen. Het gaat nu met hun allebei goed en hebben geen last meer. Die twee hadden wel last van allergie, eentje had last van ei-allergie.

Er blijkt geen ei in het vaccin van Pfizer te zitten. Ook is het zo dat veel mensen last krijgen van hoofdpijn en koorts na het innemen van het vaccin.

BEKIJK OOK  Diederik Gommers: Wil je zwanger worden? Wacht dan even tot na de coronacrisis

De komende maanden zullen er in Amerika miljoenen mensen worden gevaccineerd met dit vaccin.

In Groot-Brittannië wordt op dit moment geadviseerd om geen vaccin te nemen als je last hebt van allergieën.