Wederom ernstige gevolgen in de VS na vaccin van Pfizer

Er is nu nog iemand in Amerika die een extreme allergische reactie heeft gekregen na het vaccin van Pfizer. Dit keer gebeurde dat in de staat Alaska laat de New York Times weten.

De symptomen waren dit keer wel wat minder erg dan de persoon die gister een allergie ontwikkelde. Het ziekenhuis zegt ook dat mensen zich niet te erg zorgen moeten maken.

De eerste vrouw die in de zorg werkt die de reactie gister kreeg kreeg 10 munten nadat ze het vaccin kreeg een anafylactische reactie. Ook kreeg ze uitslag op haar gezicht en romp, werd kortademig en haar hartslag ging flink omhoog. Ze werd direct geholpen en het ging toen ook iets beter maar de symptomen kwamen wel telkens terug. Toen dat gebeurde moest ze naar de IC.

BEKIJK OOK  Rutte: "Een avondklok is een ingrijpende maatregel waar niemand op zit te wachten"

Ze zei dat ze zich goed voelde maar moest toch nog een nachtje in het ziekenhuis blijven. Ze heeft nooit eerder last van allergieën gehad.

Dr. Paul Offit, een vaccinexpert en adviseur van de FDA zegt dat de voorzorgsmaatregelen hebben geholpen. Iedereen die een vaccin krijgt moet 15 minuten langer blijven om te kijken of er iets gebeurt. De vrouw kreeg daardoor medicijnen.

„Ik denk niet dat we de vaccinuitrol moeten pauzeren”, Laat hij weten. „Zeker niet.” Er moet wel onderzocht worden ’welk component de reactie veroorzaakt’.

De persoon waarbij het nu mis is gegaan had na een uur nergens meer last van. Artsen zeggen ook dat een allergische reactie niet iets is waar je je direct druk om hoeft te maken. Allebei de mensen die er last van hebben zeggen ook dat door deze reactie je je niet opeens niet moet laten vaccineren.

BEKIJK OOK  Video: Noodbevel voor demonstratie met duizenden mensen in Amsterdam